Jump to content

•   

Salut am nevoie de un sfat

• You cannot reply to this topic
4 replies to this topic
nikulae
  • Member
  • 3 posts
  • Locationgermania

Posted 14 August 2016 - 12:33 AM

Salut am un acvariu de 98l de 1 an de zile si am insuficient pamant si as vrea sa mai adaug daca se poate pentru as putea sa-l plantez , si daca se poate cum procedez corect ?

Multumesc

Edited by nikulae, 14 August 2016 - 12:36 AM.

Claudiu

Administrator

• Administrators
  • 7,092 posts
  • LocationCluj-Napoca

Posted 14 August 2016 - 08:42 AM

Poti sa ne spui ce substrat ai si cam ce cantitate ?

Acvaristica este simpla.

nikulae
  • Member
  • 3 posts
  • Locationgermania

Posted 14 August 2016 - 09:22 AM

Problema e ca nu am substrat doar ce sa format de 1 an si am un nisip alb fin (cel mai fin care exista in magazin)  10 kg si vreau sa pot planta ce pot face si cum sa procedez .

E primul acvariu sunt incepator fac multe greseli si as vrea sa invat cum sa fac un mediu cat mai natural si nu as vrea sa stric ce am acuma doar sa mai adaug nisip ca sa pot sa-l plantez ...daca se poate 

Edited by nikulae, 14 August 2016 - 09:35 AM.

cosmin_ruz
  • Member
  • PipPipPip
  • 710 posts
  • LocationBraila

Posted 14 August 2016 - 09:18 PM

Nu ai posibilitatea sa schimbi nisipul? Ar fi ideal ca granulatia pietrisului pe care il vei folosi sa fie cuprinsa intre 1 si 3 mm, un substrat foarte fin nu permite oxigenului si fertilizantilor sa ajunga la radacinile plantelor, iar un substrat cu o granulatie mare va permite excrementelor si resturilor de mancare sa patrunda adanc si, fiind greu de aspirat, se vor descompune, rezultand astfel sustante toxice. Substratul poate fi:

1. inert (pietris), dar pentru o mai buna crestere a plantelor poti folosi sub el un substrat nutritiv, gen JBL aquabasis, tropica plant growth sau altele asemanatoare;

2. activ (ada aqua soil, tropica aquarium soil, dennerle scapers soil, etc.), care nu mai trebuie acoperit cu pietris; 

ion
  • Member