Jump to content

  •   

Pasworld


  • You cannot reply to this topic
159 replies to this topic
Claudiu

    Administrator

  • Administrators
  • 7,092 posts
  • LocationCluj-Napoca

Posted 12 July 2013 - 03:43 AM

NO3 este 150 mg/l ???? Doza pe 3 zile de PPS-Pro aduce o crestere cu 3 mg/l, asadar nu cred ca asta e explicatia.


Acvaristica este simpla.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 12 July 2013 - 04:45 AM

Mda, si eu ma intreb cum de traiesc animalele, parca,de no3 masurat mare se plang toti de aceste teste. Plus ca la no3 mare, plantele rosii nu au culoare, eu asa stiu.
Adica si no3 e toxic la aceasta concentratie.

Edited by mael222, 12 July 2013 - 04:57 AM.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 22 July 2013 - 10:07 AM

Pare-se ca totusi testul JBL 6 in 1 e bun. Dupa mai multe schimburi masive de apa, am ajuns pana in 50. Dar prea tarziu pentru Eriocaulon Setaceum. Si asta in timp ce Heteranthera Z si Ludwigia VIC aratau carente de no3. Scria cineva ca in lipsa potasiului, plantele nu pot asimila azotul si fosforul. La mine se confirma.
O combinatie (in devenire): Cabomba caroliana cu furcata.
In poza 3, Staurogyne Repens.

Attached Thumbnails

  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Edited by mael222, 22 July 2013 - 11:04 AM.


bitanu
  • Member
  • PipPipPip
  • 810 posts
  • LocationNavodari <*))){

Posted 22 July 2013 - 12:24 PM

,,Pare-se ca totusi testul JBL 6 in 1 e bun.,, Si eu daca zic ca nu e bun, sau mai bine spus, nu e precis?! ;)
Setup-uri personale: 2010 * Primavera * Oland-Scape * Intermedius * Green passage * ,,ONE,, by Daniel Bitanu

mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 30 July 2013 - 03:09 PM

Referitor la Staurogyne iti raspund aici. Poza de mai sus e o varianta soft. Deoarece am avut probleme cu alte plante, am redus albastru, insa in lumina rece sau f rece (si ff puternica) am avut si 20 de lastari pe planta mama, si asta la nivelul solului. Pe Staurogynele din stanga se vad de altfel, insa acesta nu a beneficiat de "tratament complet". Din observatiile mele, lumina albastra face lastari dar si alge (innegrirea frunzelor), iar planta mama a carei frunze se innegresc, oricum trebuie indepartata deoarece umbreste puii (asta in ideea de AGA, de a arata ce nu are oricine). Eu nu am mancatori de alge, cei cativa melci se ocupa mai mult de mancarea cazuta.
Am avut lastari la plante la care nu cred ca au avut prea multi: Hydrophila Balsamica (peste 5 in 30 cm), Tonina Fluviatilis etc.

Peste 2 zile ma intorc din concediu, vedem ce-o fi. Anterior plecarii: solul lui Amano, momentan sub asteptari. Catappa am scos-o, oricum ph mic am, iar de tanini nu am nevoie. NO3 il justific astfel: apa o schimbam fff rar, frunzele moarte erau in permanenta lipite de sorb, de multe ori scotind-ul si absorbindu-le in filtru. Bacteriile benefice si-au facut treaba, insa am fost indus in eroare de plantele mentionate anterior (si de consumul mare al Heterantherei Z). Voi renunta la pps-pro, voi cumpara un test de fosfati, si voi merge pe parametrii macro ideali plantelor, singurii siguri. Aici, pe Amano, cu sistemul lui de fertilizare, il felicit. Si la iluminat, poate, face un compromis, referitor la ce am scris mai sus, neavand led in oferta. Oricum, si lumina rosie, din ce am observat eu, incurajeaza algele filamentoase.

Edited by mael222, 30 July 2013 - 03:35 PM.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 14 August 2013 - 04:24 AM

Dupa intoarcerea din concediu (10 zile) a fost macel. Poate caldura... Schimburi de apa la greu, am o apa buna pt acvaristica.
Ca un fapt amuzant, algele de pe unele plante au murit inaintea lor. Am gasit un acvariu cu geamuri luna, iar acea negreala a murit si ea de pe plantele ce au proliferat.
Urmand un alt concediu de 10 zile, imi pregatesc stiintific acvariul...

Acum 2 zile am facut un schimb de apa de 50%. Apoi am adaugat de 4 ori doza pps pro pt 3 zile, neavand altceva.

Ieri am luat Potasiu si testul de fosfat.

1ml de PPS PRO creaza 1 ppm nitrat, adica o parte la un milion, deci un mg per litru. Dar administrata la greu, adica de 5-10 doza zilnica, mereu, se pot ajunge in timp la ce am avut eu.

Sa va citesc de pe bidonul de K:
1. In acvariile ff bine plantate, potasiul e un factor limitativ al cresterii mai ales in acvariile ff bine iluminate.
2. Potasiul faciliteaza asimilarea nutrientilor de orice fel si a microelementelor.

Am facut teste:

1: apa retea: fosfat: 0
2: nitrat :10

1: acvariu: fosfat: 1 ppm
2: nitrat: 15 ppm

Si in rest, acvariul are exact parametrii retelei (vezi mai sus).

Va urma fertilizare doar cu Potasiu.

Attached Thumbnails

  • image.jpg

Edited by mael222, 14 August 2013 - 04:39 AM.


MariusMinu
  • Member
  • PipPip
  • 328 posts
  • LocationGiurgiu

Posted 14 August 2013 - 09:18 AM

Acvariul arata destul de bine avand in vedere ca ai lipsit 10 zile de acasa. Stim cu totii ce greu este sa-l lasi pe pilot automat...

 

Ai spus :"1ml de PPS PRO creaza 1 ppm nitrat, adica o parte la un milion, deci un mg per litru"...aici nu pot sa te las pentru ca nu ai spus la cata apa se pune acest ml... Corect este 2,63 ml de PPS la 100 litri de apa ridica concentratia de NO3 (azot) cu 1 ppm, PO4 (fosfor) cu 0,1 ppm (observati ca se pastreaza raportul 10/1intre NO3 si PO4), K (potasiu ) cu 1,33 ppm si Mg (magneziu ) cu 0,1 ppm. Astea sunt luate de pe site-ul producatorului...dar le stiu pe de rost de ani de zile :smile: . Succes in continuare!

 

LE Am facut socoteala si rezulta 38 litri de apa pentru ca 1 ml PPS sa cresca NO3 (azot sau nitrat cum vreti sa-i spuneti) cu 1 ppm...


Edited by MariusMinu, 14 August 2013 - 09:29 AM.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 16 August 2013 - 05:02 AM

Asa e, corect era 2,63 ml. Sunt convins ca acvariul tau arata mai bine ca al meu...
De fapt stiu acvariile tale, ai avut rezultate internationale, am vazut un setup cu Hygrophila Polysperma Ceylon, mi-a placut mult.
Planta mare din fundal este un singur fir de Alternanthera Rosaefolia Reineckii, de pe vremurile cu lumina la maxim, la care ma intorc de maine.

Edited by mael222, 16 August 2013 - 05:49 AM.


MariusMinu
  • Member
  • PipPip
  • 328 posts
  • LocationGiurgiu

Posted 16 August 2013 - 09:21 AM

Mersi! Avand in vedere ca ai o apa foarte buna la robinet (duritate scazuta ) este doar o chestiune de timp pana vei obtine rezultate bune in acvaristica. Trebuie sa mai lucrezi un pic la fertilizare...sa intelegi principiul, de pilda chiar daca ai anumite valori ale NO3 si PO4 in bazin trebuie sa adaugi macar o data la doua zile aceste substante pentru ca plantele vor consuma si apar carente, asta vis-a-vis de faptul ca vrei sa fertilizezi numai cu K (potasiu). Poti sa sa pui potasiu dar sa nu ramai in urma cu fosforul...

Vreau sa dezvolt un pic aici... de ce tinde fosforul sa ramana in urma? Observ atat la tine cat si la mine (dar si in alte situatii) apa de retea are PO4 -0, asta inseamna ca la schimbul de apa, in functie si de cata apa schimbam, noi reducem valoarea acestuia. Concret cazul meu: tin PO4 la 1,5ppm, schimb apa 1/3 din volumul total, asta inseamna ca l-am scazut la 1 ppm. Apoi adaug PPS doza recomandata, asta imi creste PO4 cu aprox 0,1ppm, prea putin asa ca mai adaug inca 0,4 ppm din KH2PO4, in felul asta readuc valoarea fosforului la 1,5 ppm. Acest lucru este greu da facut fara teste...Asta nu-i tot, azotul are tentinta sa creasca intre schimburile de apa fiind principalul element rezultat la finalul descompunerii resturilor din acvariu (aici putem interveni cu mediile filtrante biologice de genul siporax, matrix pentru al reduce) dar eu nu fac asta...prefer sa pun PPS cat sa am un nivel bun de azot, si apoi separat fosfor si potasiu zilnic. Din pacate testul de potasiu este destul de costisitor si nu stiu daca are precizie in apa dulce...este folosit mai mult in apa sarata, acolo sunt valori mari...Ca o noutate (cred eu ) sunt printre putinii care am testul de calciu si cu ajutorul unei formule luate de pe net si a testului de GH pot estima valoarea magneziului: (GH x 17,9) - (2,5 x Ca) / 4,1= Mg

Raportul calciu/magneziu trebuie sa fie 4/1. Raportul azot/ fosfor 10/1. Imediat ce am remediat aceste rapoarte gda (green dust algae) a disparut, inainte trebuie sa curat sticla la saptamana, acum va spun sincer ca o curat si o data la luna, de obicei cand vreau sa fac poze, dar nu am gda doar ca nu mai este perfect clara...bine pot fi si otto de "vina" pentru sticla curata (am 7) dar oricum ...Citisem undeva de aceste rapoarte si prezenta gda si apoi m-am convins ca este adevarat. Am gasit la prima testare (pe vremea vand aveam green spot algae si green dust algae) azotul 40 ppm,

fosforul 0,6ppm, calciu 35ppm, GH 5 , Mg (dedus) 0,5ppm. Degeba foloseam apa de osmoza daca nu aveam teste...chiar imi spuneam, am luat osmoza acum imi trebuie teste pe principiul orice cheltuiala naste alta cheltuiala :???: Scuze de postul cam lung...

Succes in continuare!


Edited by MariusMinu, 16 August 2013 - 09:34 AM.


Claudiu

    Administrator

  • Administrators
  • 7,092 posts
  • LocationCluj-Napoca

Posted 16 August 2013 - 02:25 PM

Marius, dupa lungi testari am ajuns la concluzia ca masurarea concentratiei anumitor fertilizanti din apa nu inseamna nimic. Pe langa nutrientii din masa apei, mai exista nutrienti depozitati in substrat si nutrienti depozitati chiar in plante. De exemplu, se pare ca o planta poate inmagazina de 1.000 de ori mai mutl fier decat are nevoie. Pune ea deoparte pentru zile negre.

Am vazut ca aduci in discutie niste valori si niste rapoarte intre nutrienti. Nevoile plantelor sunt atat de diferite incat este imposibil sa le satisfaci pe toate. De-a lungul timpului ele s-au adaptat la parametrii apeelor in care au trait. Eu cred ca vei putea trage niste concluzii cu privire la nutrienti, insa ele vor fi valabile pentru un numar relativ mic de specii, iar cand le vei schimba va trebui sa reiei totul de la 0.


Acvaristica este simpla.


MariusMinu
  • Member
  • PipPip
  • 328 posts
  • LocationGiurgiu

Posted 16 August 2013 - 07:24 PM

Adevarul ca m-am limitat la vreo 10 specii de plante in bazin, posibil ca anumite plante sa nu se potriveasca cu raportul de care vorbeam...



mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 18 August 2013 - 02:18 AM

Marius, eu cand am inceput masuratorile nitratul era 150 ppm, testul de fosfat nu-l aveam. Acvariul era full si dozam mult.
In 14 am masurat fosfatul era 1 ppm, azi dupa un schimb de 50% de apa este 0,8 iar nitratul e vreo 20, si asta fara sa dozez pps pro.
Eu vreau sa vad cum am ajuns la 150 ppm nitrat (si cine stie cat fosfat): prin descompunera frunzelor ( ce sunt multe in acvarii aglomerate deoarece lumina nu mai ajunge la baza plantelor), mancare cazuta, digestia pestilor (4 neoni) sau printr-o dozare exagerata de pps pro. Sau o combinatie intre acestea.
Dupa testele de azi incep sa inclin ca nitratul si fosfatul se fac in doze acceptabile singure, si daca nu se vor face, pot fi usor marite fara pps pro.
Citind postul tau sunt surprins ca am uitat de magneziu... Sunt "acvarist" de la 12 ani, daca imi spunea cineva atunci de formula ta pentru deducerea magneziului, imi luam caine. Glumesc, pestii au fost singurele animale de casa care mi-au placut.

Claudiu, ce ai scris e adevarat, plantele incep sa moara dupa un timp de la stricarea conditiilor. Si la fel este si in cazul revenirii lor (acolo unde mai este posibil). Cu toate ca facusem schimburi de apa, nu am vazut nici o imbunatatire. Am zis: hai sa curat filtru cu toate ca aveam nitrit 0, si debitul era bun; cred ca am reusit o semideciclare ce nu se vede pe test. Sau solul lui Amano e de vina. La retea am PH-ul undeva intre 6,4- 6,8; cu solul, cu CO2 la greu e posibil sa am PH 5. Testul masoara doar pana la 6,4.

Peste 3 zile plec. Momentan nu pun pps pro (cred ca exccesul de nitrat si fosfat e vinovat si de crearea biofilmului). Inainte de a pleca mai fac un schimb de 50% de apa si testez din nou. Chiar sunt curios daca scade nitratul si fosfatul, nu am atatea plante ca la inceputul jurnalului, oricum ceva pps pro va trebui sa pun pana imi cumpar magneziu.

Attached Thumbnails

  • image.jpg

Edited by mael222, 18 August 2013 - 03:46 AM.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 01 September 2013 - 02:18 AM

Inainte de a pleca aveam nitratul 20 si fosfatul 0,8 si am fertilizat doar cu potasiu. La intoarcere am masurat din nou, nitratul 10 ( in sfarsit, doritul 10) (de ce doritul 10?; poate ati uitat ca acest jurnal e dedicat Toninei Fluviatilis (voi pune o poza), fosfatul 0,7 (il explic prin multa hrana cazuta, la plecare mai aveam doar 2 neoni (au vreo 4 ani), hranitorul automat Eheim nestiind sa dozeze pt atat de putini pesti). GDA pe geamuri. Deci fara pps pro, cantitatile scad.
Odata cu plecarea in concediu, am schimbat si programul de iluminat pt a limita cresterea plantelor (orele 12- 21: corpul din spate: 25 w rosu + 20 w 10000 K+ corpul al doilea 25 w rosu+ CO2 (max 2 bule/ sec (masurate pe furtun de CO2 standard) si de la 15- 20 inca 20 w de 10000 K in corpul din fata). Am renuntat la cei 10 w actinic, sunt prea josi ca lungime de unda si creaza innegrirea frunzelor (nu stiu cum se numeste acesta alga). Am sa fac o modificare sa pot ilumina cu actinic vreo 3 ore/ zi, acest albastru bine administrat face o economie majora da curent, adica am iluminat doar rosu cu actinic si am avut rezultate bune, deci 0,6 w/l. La inceput mi-a placut acvariul rosu sau albastru, dar acum il vreau iluminat normal.
Dupa intoarcere incurajat de lipsa algelor am marit la 12-22 cu 14-20.
Am renuntat la incalzitor, acvariul fiind la temperatura camerei: minim 22 de grade.
Filtrul extern JBL e901 e conectat printr-o singura teava cu gaurele, ce se poate vedea in prima poza a acestui jurnal, gaurile originale sunt facute sa bata inspre geamul din fata. La capat am topit un cot, si l-am adus undeva la 45 de grade ce bate si acesta in geamul din fata pt a misca apa in partea dreapta a acvariului, lin, deoarece nu suport sa vad plantele ca se misca prea tare, dar cel mai important, sa-mi plimbe bulele de CO2 pe peretele din spate al acvariului. Acvariul cand l-am primit, a venit cu o intaritura longitudinala sparta, astfel ca am renuntat la ea. Tevii de care vorbeam, i-am mai dat cateva gauri in sus, ca apa sa bata in intaritura ramasa, creand un efect de picurare la un anumit nivel al apei; adio biofilm. Plecand in concediu, am pus mai multa apa, facusem si un schimb de 50% ( biofilmul nu se creaza prea repede in apa curata). Astfel ca miscarea la suprafata apei a fost insignifianta, efectul mai sus mentionat nul, un neon uscat pe jos. Tragic, insa daca apa e nemiscata la suprafata apei, cred ca necesarul de CO2 poate scadea si de 5-10 ori.
Ramanand cu un singur neon, si nemaidorindu-mi-i, am luat 3 blue acara. Acasa am citit mai multe, poate raman mai mici in acvariul meu. O faza amuzanta este ca vin acasa aseara, ma uit sa-i vad nimic. Iau penseta, misc prin acvariu, nimic. De cand schimb multa apa, las o mica miscare a apei, de altfel acum am 1bula/sec (pt ca randamentul difuzorului ceramic scade odata cu debitul de CO2, merg pe multe ore cu putine bule/sec), nu prea mai am probleme cu biofilmul, iar perlarea e buna, in partea superioara e chiar exceptionala. Deci ii caut prin casa. Nimic. Imi zic: lasa sa se stinga lumina, si dupa cateva ore ii caut cu lanterna. Zis si facut: si caut, caut, caut pana cand il luminez pe unul lipit cu botul de geam. In putina lumina ambientala, m-a vazut. Privirea lui m-a ingrijorat.
Pe plante din imagini nu sunt alge, ci un praf negru de care nu scap, ce se inalta la orice manipulare a solului unde este ADA. Daca il scutur de pe ele, se inalta si cu filtrul oprit, depunandu-se din nou. Cred ca T Fluviatilis a pornit de la reglarea parametrilor apei, insa e in sol ADA.
E bine de mentionat ca cele doua Tonine sunt fiice ale puiului de la inceputul jurnalului. Planta arata ca vai de ea, dar cu iluminatul la maxim (adica doar inca 10 w de actinic), a facut un pui ce acum e mai mare ca ea.

Attached Thumbnails

  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Edited by mael222, 01 September 2013 - 04:09 AM.


Claudiu

    Administrator

  • Administrators
  • 7,092 posts
  • LocationCluj-Napoca

Posted 01 September 2013 - 06:22 AM

In perioada in care ai redus lumina, ai observat un ritm mai scazut de dezvoltare al plantelor ? Prea scazul ca sa merite absenta algelor ?


Acvaristica este simpla.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 01 September 2013 - 07:00 AM

Da. Fotosinteza vorbeste. Insa, Claudiu, nu cred in distanta nodala strict dependenta de lumina.



Claudiu

    Administrator

  • Administrators
  • 7,092 posts
  • LocationCluj-Napoca

Posted 01 September 2013 - 09:23 PM

Binenteles ca nu. Sunt multi factori care influenteaza distanta internodala, inclusiv concentratia de azot din apa.


Acvaristica este simpla.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 10 September 2013 - 07:31 AM

Referitor la iluminat, parerea mea este ca timpul in care iluminezi e f important. Cineva scria ca ilumina 18-24, la maxim, ca atunci e el acasa. O mare greseala, cu singura exceptie daca ti acvariul in beci sau izolat complet de lumina naturala. Altfel, plantele doar se obosesc sa faca fotosinteza, si tu cand le dai lumina la maxim, ele se culca. Eu am patit, cu lumina la maxim, plantele isi strangeau frunzele.
Am uitat actinicul de la lampa din spate pornit; acum sunt convins ca la place plantelor aceasta lumina.
Referitor la trecut, nici nu stiu ce a fost mai toxic plantelor, nitratul de 150, sau fosfatul, ce acum este 1 cu nitrat 10. Si asta dupa schimburi de 2-3 ori pe saptamana, de mult timp, apa la retea avand zero fosfat.
Sunt convins ca, Cabombelor le place excesul de macro.
Neavand teste de micro, si avand o Heternathera cu noi simptome, cred ca trebuie sa iau si asemenea teste . E posibil sa ma f_t in tot la un moment dat. Am facut totul pt Tonina F., iluminat in prostie, am redus si mutat plantele nepretentioase sub altele, asa am pierdut Ranunculus Inundatus, etc.
Gata, m-am calmat.
Am eliberat mare parte din acvariu pt inca 20 de soiuri ce vor veni. Hydrocotyle Tripartita am vrut sa o bag printre plante ca un gazon, insa imi ingreuneaza mult manevrabilitatea.
La inceputul jurnalului scrisesem de o planta per litru, ma refeream la un soi per litru.
1: poza generala
2: Blue Acara, musca de penseta, de tubul de curatare al substratului, dar niciodata de mana ce-l hraneste (i l-am dat exemplu nevestei, si de fata cu ea m-a muscat prima si ultima oara)
3. Tonina F
4. Bineinteles ca se putea mai mult...

Attached Thumbnails

  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Edited by mael222, 10 September 2013 - 08:15 AM.


Technics
  • Member
  • PipPip
  • 153 posts
  • LocationBucuresti - Dr. Taberei

Posted 10 September 2013 - 07:39 AM


4. Bineinteles ca se putea mai mult...

 

Nu ai ambitie daca nu bagi maxim, asa te cunoastem si noi mai bine ... prin intermediul stirilor Protv ....



mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 10 September 2013 - 12:24 PM

Ok.

Attached Thumbnails

  • IMG_1200.JPG

Edited by mael222, 10 September 2013 - 12:40 PM.


mael222
  • Member
  • PipPip
  • 144 posts
  • LocationDeva

Posted 17 September 2013 - 02:06 AM

Citisem ca bacteriile autotrofe sunt cele ce realizeaza ciclul azotului, acestea traind fixate; Bacteriile heterotrofe traiesc in suspensie si sunt responsabile de apa laptoasa.
Ce am patit eu, insa, nu confirma aceasta.
Am avut si apa verde ce nu era verde ci laptoasa. Vazand-o laptoasa, am aplicat metodele de eradicare specifice: curatenie, incurajarea bacteriilor din filtru prin introducerea de noi culturi; nimic. Insa, in atatia ani de cand am avut acvarii, niciodata nu a fost atat de tubure. Practic nu vedeai mai mult de 5 cm in fata. Atunci am aplicat metode specifice apei verzi: iluminat zero, salcie, ozon, solutii speciale (ce aveau doar efect temporar), rezolvand-o doar cu uv.
Deoarece filtrul meu oricum nu prea aduna nimic din acvariu si pentru ca acesta e doar cu 10 cm mai jos ca el, creand un pufait cu aer ritmic in perioada de iluminare maxima si putin dupa aceea, am mai inchis out-ul pt a mai reduce debitul, sa incurajez bacteriile benefice, aceasta actiune mai limitand si din pufait, dorindu-mi in special, eradicarea negrelii de pe frunze ce o am de 2 feluri: una ce se duce usor ce o aveam in neciclari (deciclari) si alta ce e pe veci.
A doua zi, apa tubure. Am schimbat 50% ( apa devenind mai clara si ramanand asa, la apa verde se face la loc aproape instantaneu) si am dat drumul filtrului la max. A doua zi spre seara era din nou limpede. Deci am schimbat apa fara sa sifonez, iar apa a inceput sa se limpezeasca nu sa se incetoseze din ce in ce mai tare, bacteriile heterotrofe divizandu-se la 20 min. iar cele din filtru la chiar si 24 de ore. Parerea mea este ca totusi, bacteriile din filtru in anumite conditii il pot parasi: inmultire exagerata (in acvariile marine stiu ca se face si denitrificare pt acest caz), mortalitate subita. In cazul meu cred ca sunt bacterii ce au iesit in lume deoarece nu mai avut destul oxigen sa traiasca.

Solul lui Amano, ca efect pana acum, am sters ce am vrut sa scriu. E bun, e bun. Cand am ph la retea 6,4 si cu acest sol si cu CO2 nu trebuie sa ma mire ca bacteriile benefice o duc greu. Daca imi mai baga cel de la centru de incarcari CO2 cu un kilogram mai mult ca i-am dat spaga (iata o situatie in care spaga are efect invers), si ii dau un jet la max., cred ca obtin un ph 2 (daca aveti apa alcalina, vorbim). Cum ziceam, solul lui Amano e bun: dupa sifonari s-a amestecat cu cel inert. Eu nu am folosit substraturi fertile (ADA, Knott sunt mai scumpe si se numesc soluri) deoarece mi-era groaza de golirea acvariului la sfarsitul vietii acestora. Ei, cu ADA nu ai probleme. La fiecare sifonare scoti o gramada din el, deoarece intr-un timp relativ scurt se transforma in praf. Astfel ca eu mai spal o tura (recomand spalarea, nu are ce rau sa ii faca, dar il puteti turna de sus in acvariu fara probleme, se tulbura putin dar isi revine repede, putin scuturate frunzele) si intru apoi pe net pt o noua comanda...

Mai am doar 44 de soiuri, unele ce le-am pierdut si mi-au placut le voi cumpara din nou. Am doua categorii de plante pierdute:
1. Ce le-am pierdut prin lipsa de lumina sau macro exagerat, dar usor de crescut: Hottonia Inflata, Ranunculus Inundatus, Willow Moss Fontinalis Antpyretica, Pogostemon Helferi.
2. Plante ce le-am pierdut prin macro exagerat sau alti parametrii dar cu care vreau sa incerc din nou, in conditiile in care am teste: Eichornia Diversifolia, (daca reusesc cu Tonina F, aceasta e urmatoarea planta ce vreau sa arate superior), Eriocaulon Setaceum, Hydrocotile Verticilata (nu stiu cat de grea este, mie nu mi-a mers).
Mi-a placut Elatine Triandra, nu o cresteam gazon ci normal (de fapt eu nu concep interventiile de orice fel) dar se vinde doar la pot si nu cred ca mai dau 10 lei, oricum e o planta ce nu suporta macro la greu. In rest, plantele ce nu m-au impresionat ce le-am pierdut si nu le mai iau: Ludwigia Repens, Lagaroshipon Major ( cred ca mai am un fir, e ceva identic ca format, dar fara zimti pe margini).

Soiuri dificile nu exista, atat timp cat la plante le plac anumiti parametrii ce se cunosc si se pot masura cu un pret rezonabil. Mai greu e sa le cresti impreuna. Pot vorbi despre soiurile ce le am. Fosfatul nu l-am putut scadea prea mult, oricum e sub 1 si pare-se ca nu e prea important la aceasta valoare, iar ca etalon de nitrat mai o am doar pe Tonina F (ar mai fi Syngonanthus Manaus, dar inca sta intre moarte si viata, eu sper sa aleaga viata). Sub 10 ar fi ideal pt aceasta, insa ia-ti adio de la Alternanthera Rosaefolia. Vreti sa stiti cum arata aceasta planta intr-un acvariu in care majoritatea plantelor erau pe moarte? Cu vreo 200 nitrat si cu vreo 20 fosfat (estimat)? Ei, tot fundalul rosu din ultima poza generala este de la un singur fir.

As mai fi avut ceva de zis, insa unii dintre noi trebuie sa mai mearga si la lucru. Acestora le urez:,,Servici Usor!", eu sunt intr-un nou concediu de 10 zile...

Poza 1: 10 MP Wide
Poza 2: 13,2 MP din apa acvariului (pt a elimina reflexia ledurilor)

 

yny6.jpg

 

45m7.jpg


Edited by Claudiu, 17 September 2013 - 03:38 PM.
Nu mai edita postul. Am pus pozele cand m-ai rugat prima data, insa probabil ca le vezi pe mobil.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

  •